zwloka zaplonu

Archiwum
 
olgowy świat

Temat: Planuję zakup 406, chciałem sie zapytać o... Prośba o porady
...Common rail charakteryzują się: lepszym spalaniem paliwa, wysoką sprawnością termodynamiczną, mniejszym wydzielaniem ciepła, mniejszym hałasem, mniejszą emisją spalin niż silniki poprzedniej generacji. łatwością uzyskania wysokich parametrów użytkowych (moc, moment obrotowy). Wiele wspomnianych zalet wynika z podziału dawki paliwa na kilka etapów. Ponieważ wszystkie rodzaje paliw do silników diesla charakteryzują się tzw. zwłoką zapłonu - zastosowanie małej dawki pilotażowej przed GMP pozwala na podanie dawki właściwej w obszar zapłonu dawki pilotażowej - przez co praca silnika jest bardziej miękka i cicha - przy zachowaniu wysokiej sprawności termodynamicznej silnika. Silniki zasilane systemem Common-Rail (lub też pompowtryskiwaczami) wymagają dobrej jakości oleju napędowego, wtryskiwacze pracują pod dużym ciśnieniem każde zanieczyszczenie...
Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=12817



Temat: Mixol
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, zastanów się, przeczytaj jeszcze raz i tak aż do zrozumienia... Pozdrawiam EOT Liczba cetanowa jest podstawową własnością olejów napędowych, tak jak dla benzyn liczba oktanowa. Liczba cetanowa jest wskaźnikiem zdolności oleju napędowego do samozapłonu i zależy od jego składu chemicznego. Liczbę cetanową wyznacza się porównując czas zapłonu (zob. zwłoka zapłonu) dla paliwa wzorcowego i analizowanego oleju napędowego, stosując do tego celu specjalne silniki wzorcowe. Paliwo wzorcowe to mieszanka cetanu (heksadekan, C16H34) - posiadającego bardzo krótki czas zapłonu i ?-metylo-naftalenu. Gdy analizowany olej napędowy posiada własności takie jak czysty cetan ma on liczbę cetanową 100. Gdy posiada własności takie jak mieszanka 50:50 cetanu i ?-metylo-naftalenu ma on liczbę...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=30616


Temat: Jaki samochód polecacie Dysponuje sumą do 3 tys euro
...a Astra 1.4 ma 90 kucyków tyle że niby diesel wychodzi taniej bo pali mniej, gdy jednak zdecydujemy się na kupno samochodu na ropę to trzeba pamiętać o stanie technicznym sprężarki bo ta cześć do tanich nie należy, a łatwo można ją zepsuć bo sprężarka nie lubi niskich obrotów a do tego : brak możliwości założenia instalacji LPG, większe wymagania co do własności olejów silnikowych, ograniczona maksymalna prędkość obrotowa spowodowana zwłoką zapłonu, większy hałas i ciężar, niż silników benzynowych o tej samej mocy. co do benzyniaka to: łatwy rozruch niezależnie od temperatury zewnętrznej silnika,dobra szybkobieżność (szybka reakcja na "dodanie gazu"),łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy,stosunkowo wysoka uzyskiwana moc,dość lekka konstrukcja,niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania, ale kosztem właśnie sprawności...
Źródło: centrumse.pl/forum/index.php?showtopic=50662


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jutuu.keep.pl
  •  
    Copyright © 2006 MySite. Designed by Web Page Templates