Temat: Zasysanie powietrza - silnik samochodowy ...na fizyce zbytnio nie uważałem, mam pytanko do koleżanek i kolegów. Mianowicie: staram się zbudować idealny układ dolotowy dla mojego silnika, jak wiadomo, aby wykrzesać z niego jak najwięcej mocy trzeba zassać/ wtłoczyć jak najwięcej powietrza do komory silnika, z racji tego iż mój engine jest wolnossący, pytanko dotyczy "teorii" krążącej po forach itd.
Podobno idealnalny układ ssący powinien być zbudowany na kształt zwężki Venturiego, czyli zasysając powietrze zwężającą się rurą (podobno one wtedy sie kompresuje) i tu moje pytanko czy jet to prawda.
Rozumiem gdyby powietrze było wypychane zwężającą sie rurą (wtedy by na 100% się kompresowało) jednakże jak to jest gdy powietrze jest zasysane.
Prosiłbym o porady jak prawidłowo (jakimś fizycznym prawem) zasysając pobrać jak najwięcej powietrza
serdecznie pozdrawiam Jarek Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=22278
Temat: Zasysanie powietrza - silnik samochodowy no tak szczerze, to bez turbiny nie wiem czy się uda więcej wyciągnąć.
A co to zwężki Venturiego to tak, otrzymujemy wtedy optymalny przepływ. Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=22278
Temat: Sportowy moduł ... ...prawidłowo za komora rozprezna musi byc małej srednicy zwezka (w ori tłumikach to kolanko od koncówki) Jezeli nie było by tego zwezenia w tłumiku nie było by cisnienia, były by upływy mieszanki paliwowo powitrznej, zmiejszyło b sie podcisnienie w kolektorze dolotowym, dochodziuło by do strzałów w kolektor wydechowy, jednum słowem strata mocy.
Inaczej sprawa sie ma w 4 t ale to jzu całkiem odrebny temat jezeli tłumik nie bedzie działał na zasadzie zwezki venturiego nie bedziemy mieli mocy, i prosze nie wspominaj tu o jakich kolwiek turbinach bo tam wydechy liczy sie co do miłimetra, podobnie zreszta jak w bardzo mocnych N/A, no ale wiadomo to tylko skuter Źródło: zipp-forum.pl/viewtopic.php?t=88
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljutuu.keep.pl
|