zwiększenie ciśnienia doładowania

Archiwum
 
olgowy świat

Temat: Mało mocy :(
...dawke, moment włączenia wzbogacacza, dawkę wzbogacacza, kąt wtrysku, charakterystyke wyprzedzenia kąta wtrysku i pare innych, wystarczy chciec - dalej utrzymuje ze pompa z 1,6TD jest lepsza niz z 1,9, oplaca sie tylko zmienić głowiczkę pompy, lecz nie na ta z 1,9TD - wtrysk posredni, a na głowiczke z TDI - silnika z BEZPOSREDNIM WTRYSKIEM - pompa jest w nich sterowana elektronicznie i ma tłoczek 10mm zamiast 9 jak w zwyklych TD... ciągnąć dalej? duzo daje zwiekszenie cisnienia doładowania - do tego warto zmienic turbo na wieksze - wielu ludzi zachwala KKK K24 :-)
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=24371



Temat: Turbo w simsonie? :D
Cytat: Ale lepiej, żeby było gorące i weszło go mnie niż ma go nie wejść wcale Zawsze wejdzie, a w przypadku samej turbiny bez chłodnicy jedyną możliwością "upchnięcia" większej ilości powietrza jest zwiększenie ciśnienia doładowania. Ja nie mówiłem, że to jest bez sensu, ale znacznie zmniejsza sie sprawnosć takiego układu bez chłodnicy.
Źródło: simsony.net/showthread.php?t=13080


Temat: Zwiększenie ciśnienia doładowania
Czyli najlepszym efektem dla każdego dieselka byłoby... - Zmienienie dolotu - Zmienienie układu wydechowego - Zwiększenie ciśnienia doładowania - Przeprogramowanie wtrysków - no i program dla komputerka Ciekawego czy różnica pomiędzy samym chipem, a tą listą modyfikacji hmm
Źródło: 206club.net/showthread.php?t=44829


Temat: silnik 1z i pompa mechaniczna
Nie mow ze zwiekszenie cisnienia doladowania nie zmniejszy trwalosci silnika ... ale nie bd robic ot Do autora postu moze n75 czy jakis tam zaworek przy turbie ci nie dziala ?Ale jak napisal Dzik najpierw sprawdź dawke paliwa. Napisz co to bylo bo samego mnie ciekawi :D ps. TDI 1z jesli dobrze pamietam na 95% ma ic a td nie ...
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17094


Temat: EGR zaślepiony i co dalej
...nie mogą redukować NOx-ów i tak naprawdę jedyną prostą metodą na ich ograniczenie jest właśnie wprowadzenie recyrkulacji spalin, które prowadzi do obniżenia maksymalnych temperatur spalania. Zaślepiając zawór EGR czy w jakikolwiek inny sposób go wyłączając rzeczywiście można się spodziewać niewielkiej poprawy osiągów w średnim zakresie obciążeń, jednak związane to jest z wyższą temperaturą spalin, która umożliwia na zwiększenie ciśnienia doładowania przez turbosprężarkę, przynajmniej do momentu kiedy nie osiągnie ono maksymalnego poziomu ustalonego przez zawór upustowy. Wyższa temperatura może prowadzić do przegrzania turbosprężarki, a to w oczywisty sposób do jej szybszego zużycia. Co to reaktora katalitycznego, hmmm sam nie wiem, byłbym skłonny się do opini że może ulec szybszemu zużyciu przychylić, choć do końca nie jestem...
Źródło: focusklubpolska.pl/showthread.php?t=11677


Temat: 211-konne mini JCW
...zadebiutuje mini cooper i mini clubman w wersji John Cooper Works. Mini john cooper corks napędzane jest tym samym silnikiem 1.6 turbo, co mini cooper S. O ile jednak "e-Ska" dysponuje mocą 175 KM, to już w mini JCW moc została podniesiona do 211 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm, a w trybie overboost - 280 KM. Co ważne, 260 Nm momentu dostępne między 1850 a 5700 obr/min. Dodatkowe konie mechaniczne uzyskano nie tylko przez proste zwiększenie ciśnienia doładowania, ale również modyfikacje układu dolotowego i wydechowego. Zmieniono również nieco 6-stopniową, manualną skrzynię biegów oraz zamontowano tarcze hamulcowe o większej średnicy (316 mm z przodu i 280 mm z tyłu). ini JCW wyposażono, po raz pierwszy w historii marki, w układ Dynamic Traction Control (DTC), który wyręcza Dynamic Stability Control (DSC) podczas szybkiego ruszania. DTC monitoruje...
Źródło: motolublin.pl/viewtopic.php?t=996


Temat: Coś co pozamiata Golfa III VR6 210 KM
...spokojnie stawać z Golfem Chcesz o przykład auta które poradzi sobie spokojnie ze wspomnianym VR-em. Sam sobie już na to odpowiedziałeś: chyba za dużo takich aut mozna znaleźć Ale jeśli już to dla przykładu dobrym też rywalem dla VR-a byłby tylnonapędowy 200sx S13 z turbodoładowanym motorkiem SR20DET. Co do samego zakupu autka to nie są one wcale drogie. Seryjnie w 2.0 mają coś w granicach 180-200KM. Jeszcze jakieś mody, chociażby zwiększenie ciśnienia doładowania nawet na boost controlerze i ciekawsza mapa ECU i może to całkiem fajnie zapierdzielać. Tego typu silniki są modalne, można z nich naprawde bardzo dużo wycisnąć i jednocześnie dobrze znoszą tuning. A naped na tył i tak będzie tu miał już troszke większą przewage niż FWD bo w przeciwieństwie do niego nie gubi aż tak trakcji (oczywiście nie wspominam tu już o napędzie na cztery buty). Zauważ że podczas...
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=8933


Temat: Ile da sie wycisnac
200-210 a nawet widzialem wieksze wyniki na sxoc na seryjnym turbo spokojnie mozna ogarnac i wcale nie trzeba kupowac wydechow za 1,5klocka czy fmic za 1k+ bo mozna to zrobic to taniej przy odrobinie wlasnej inwencji tworczej glownymi modami w tym przypadku jest "uwolnienie" wydechu i zwiekszenie cisnienia doladowania przy 200hp+ juz raczej musowo musi wjechac chip stage 1 robacek jesli montujesz stozek w orginalnym miejscu to zadnych dodatkowych diwajsow nie trzeba oprucz stozka i adaptera na przeplywke,wypadaloby rowniez zrobic dla niego oslone od cieplego powietrza
Źródło: forum.turbokillers.com/viewtopic.php?t=10561


Temat: Tuning Elektroniczny
Przede wszystkim każda zmiana elektroniki w jednostce wysokoprężnej jest ingerencją w naczelny układ jej sterowania. Druga sprawa to fakt, że wzrost mocy i momentu obrotowego uzyskuje się na kilka sposobów. Między innymi jest to korekta map wtrysku paliwa (w tym przypadku na pompowtryskiwaczu) a poza tym zwiększenie ciśnienia doładowania sprężarki. Należy zadać sobie pytanie, czy istotniejsza jest dla nas przyjemność z jazdy i osiągi samochodu, czy też trwałość podzespołów mechanicznych. Tak się bowiem składa, że współczesne silniki wysokoprężne posiadają stosunkowo nieduży współczynniki bezpieczeństwa (rezerwy) podnoszenia parametrów. Z kolei układ przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia...
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=3428


Temat: Ibiza Cupra seria- c.d. [update str. 3]
Jak ten czas jest zbyt krótki moc robiona jest w overbooscie, co nie oznacza, moim zdaniem, że jest to błędne, poprostu odpowiada zachowaniu sie samochodu na drodze na pierwszych kilku biegach, potem zupełnie inaczej rozklada sie cisnienie doładowania w funkcji czasu. Po mojemu to jest blad pomiaru. Overboost overboostem, ale tutaj mamy do czynienia z roznica w momencie rzedu prawie 60Nm (w okolicach 2500rpm). Nie sadze, zeby chwilowe zwiekszenie cisnienia doladowania dawalo az tak duzy przyrost. No i ta moc maksymalna - prawie 190PS - litosci - nawet VAG nie ma takich giftow. :roll: To tak samo jak z tym Golfem 2.0TDI ponad 200PS. Golym okiem widac, ze jest cos nie tak. Na dole moment obrotowy polecial w dol w porownaniu z seria o ok. 50Nm!!! :roll: No sorry - to co? Marek az tak soft oslabil na dole??? A po co??? Nie wydaje mi sie. IMHO to nie jest tak jak byc powinno z tymi...
Źródło: tdiracing.pl/viewtopic.php?t=986


Temat: Zwiększenie ciśnienia doładowania
Zwiększenie ciśnienia doładowania   Myślę nad tym. Powiedzcie mi, czy warto choć trochę? Ile może kosztować taka operacja i kto może mi w niej pomóc? Chip tuning raczej odpada..rzeczywiście niszczy silnik po przejechaniu ponad 100 tys km ; / Podnosi moc, owszem ale nie warto przeciażać silnika, chyba że ma ktoś pieniądze na serwis. Obecnie mam tłumik sportowy Mg Motorsport i niebawem skonczę robić cały układ...
Źródło: 206club.net/showthread.php?t=44829


Temat: Zwiększenie ciśnienia doładowania a....
Witam, Wszystko jest uzależnione od parametrów w jakich będzie zachodził proces spalania mieszanki w komorach spalania. Często zdarza się tak, że zwiększenie ciśnienia doładowania w konsekwencji powoduje powstanie zjawiska spalania stukowego (detonacyjnego). W celu ochrony silnika przed jego skutkami, nowoczesne jednostki napędowe wyposażane są w tzw. knock - sensor' y czyli czujniki spalania stukowego montowane w bloku cylindrów. Powstanie tego zjawiska zostaje odebrane przez jednostkę centralną auta jako błąd w pracy silnika, a najczęstszym sposobem jej...
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=6358


Temat: chipowanie-czy to nie wpływa na silnik
...Cytat: co do temperatur podczas spalania - jak dostanie za duzo paliwa to owszem egt bedzie kosmiczne, ale wtedy daje sie wiecej powietrza i spada do odpowiedniego poziomu. tak samo z obciazeniem korb, panewek. Należy zadać sobie podstawowe pytanie: Jakie zadanie stoi przed turbiną? Ma ona poprawić współczynnik napełniania cylindrów , a więc każde zwiększenie ciśnienia doładowania w następstwie powoduje kolejny wzrost współczynnika napełniania. Jeżeli na serii mamy przykładowo w danych warunkach 10 jednostek powietrza to po chipie mamy na przykład 12 ( o ile się zwiększy zależy od bardzo wielu czynników -użyte liczby służą tylko zoobrazowaniu sytuacji ). Więc w tej samym cylindrze trzeba sprężyć większą ilość gazu - więc ciśnienie rośnie - a wraz z nim działające...
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10125


Temat: [MK3] 2.0 TdCi 130hp "WasteGate" ?!
  Cytat: Najpierw zwiększenie ciśnienia doładowania a potem odpowiednia do tego mapa :fcp27 No przecież zarówno mapa jak i ciśnienie w tdci sterowane jest jednym procesorem :fcp15 więc wszystko to tylko alektronika :fcp3
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=41288


Temat: [25.02.09] Golf VI od ABT
[25.02.09] Golf VI od ABT   Niemiecka firma tuningowa ABT zajęła się golfem VI. Trzeba przyznać, że nowe, niewielkie silniki benzynowe, dzięki wspomaganiu turbosprężarką dają tunerom duże pole do popisu. Wystarcza zmiana mapy wtrysku, zwiększenie ciśnienia doładowania i hulaj dusza... O ile tylko silnik to wytrzyma... Po kuracji przeprowadzonej przez ABT moc silnika 1.4 TSI (z kompresorem i turbosprężarką) wzrosła ze 160 do 210 KM. Z kolei z silnika 1.4 TSI tylko z turbosprężarką wyciśnięto 160 zamiast 122 KM. Stosunkowo najmniej moc wzrosła w wypadku 210-konnego silnika 2.0 TSI - po tuningu wynosi ona 240 KM. FOTKI:...
Źródło: club-nation.eu/showthread.php?t=80343


Temat: Chce sie czegos dowiedziec o silniku s13
Najwiecej ci powie Jarek o tym silniku a według danych na forach zagranicznych jest to bardzo dobry silnik do tunningu.. no bo dopiero w takim silniku jest co modyfikowac - zwiekszenie cisnienia doladowania, popa paliwa, wtryski, nitro itd itp. Od Jarkowego o tym silniku to chyba wiecej wiedza tylko Norris Design i Jun, ale oni sie jeszcze w klubie nie zarejestrowali
Źródło: forum.turbokillers.com/viewtopic.php?t=478


Temat: Uszczelka pod glowica
Co innego jest zwiekszenie ciśnienia doładowania a czym innym jest kombinowanie przy mapach wtrysku paliwa
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=22785


Temat: Kupie sprzedam, leszcze i bajkopisarze milczec.
a z tych silnikow TDi mozna podobno wycisnac wiecej mocy, przez chiptuning? A i owszem, można, nawet na niektórych giełdach od ręki +30KM za 99zł (w promocji). Przez ok 1000km jest OK, potem już coraz gorzej bo cały przyrost mocy jest osiągany przez zwiększenie ciśnienia doładowania. Można też kupić na allegro za nieco ponad 2 stówy http://www.allegro.pl/ite...e_obd_30km.html Profesjonalne zestawy niestety to już są poważne koszty, http://www.vtech.pl/v-tec...ceny-52-92.html , ale też tego typu rozwiązania nie zmniejszają trwałości silnika a często nawet jest mniejsze zużycie paliwa. Dla golfa z tdi w zależności od wersji 90 i 110kM: Wersja 90KM - BOX (czerwony...
Źródło: fuy.com.pl/viewtopic.php?t=801


Temat: zwiększenie ciśnienia doładowania i dawki paliwa TDi 1,9
zwiększenie ciśnienia doładowania i dawki paliwa TDi 1,9   Witam Ponieważ trudno znaleźć konkretny opis jak zwiększyć ciśnienie doładowania i dawkę wtrysku w 1,9TDi 1Z to proszę o wskazówki: 1. Jak to fachowo zrobić (czym się reguluje i jak) 2. jaka jest bezpieczna max wartość bez znaczącego skrócenia żywotności silnika 3. jaki jest przybliżony wzrost mocy/osiągów KM lub % 4. czy są jakieś...
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7197


Temat: Odrzutowy Maluch - Fiat 126p Bis 1400 Turbo
»Ładny LOL, 5.5s do 100km/h przy 140KM … a można zwiększyć moc do 180KM poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania do 1.2 bara Taka furka przydała by się do zabawy z cwaniaczkami spod znaku BMW Ładny LOL, 5.5s do 100km/h przy 140KM … a można zwiększyć moc do 180KM poprzez
Źródło: wkop.pl/forum/viewtopic.php?t=1007


Temat: Gemballa Turbo GT 550
Prawdopodobnie chodzi o overboost, czyli chwilowe zwiekszenie cisnienia doladowania.
Źródło: forum.streetshadows.pl/viewtopic.php?t=3959


Temat: Czyżby NOWY RS!!!!
...fajna dla takiego niemca 1/2 wypłaty. Podczas, gdy standardowy turbodoładowany silnik 2.5 oferuje 300 KM i 440 Nm, ten zmodyfikowany przez Wolf Racing generuje 360 KM (stąd przydomek RS360) i 559 Nm. Poprawę parametrów silnika udało się uzyskać dzięki zmodernizowaniu turbosprężarki i Ford Focus RS od Wolf Racing przeprogramowaniu ECU. Koszt modyfikacji to 1299 € ''przeprogramowaniu ECU'' - co oni tam mogą zmienić ? zwiększenie ciśnienia doładowania ?
Źródło: focusklubpolska.pl/showthread.php?t=19198


Temat: B&B Audi A5 i S5 Cabriolet - samochodowa suszarka do wło
...większymi końcówkami układu wydechowego. Najważniejsze jednak znajduje się pod nadwoziem samochodu, czyli wzmocniony silnik i nowe regulowane zawieszenie kół. Przewidziano kilka poziomów mocy dla jednostek napędowych modelu A5 Cabriolet zasilanych benzyną i olejem napędowym. Dla silnika 2.0 TFSI pierwszy stopień to moc 250 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm. Liczby te osiągnięto poprzez modyfikacje elektroniczne, a także zwiększenie ciśnienia doładowania turbosprężarki. Drugi i trzeci poziom to odpowiednio 260 i 295 KM. Najwyższy stopień to kolejne modyfikacje w postaci m.in. nowego układu dolotowego i turbosprężarki, dzięki którym osiągnięto moc 310 KM i moment obrotowy równy 465 Nm. Dla mniejszego silnika 2.0 TDI o mocy wyjściowej 170 KM i momencie obrotowym o wartości 350 Nm, przewidziano dwa poziomy modyfikacji - pierwszy dający 200 KM i 400 Nm...
Źródło: cabrio-club.h2.pl/viewtopic.php?t=5532


Temat: Regulacja sztangi turbosprężarki w silniku 1.9 TDi 1z
...i reduktorem. Więc przy jakim ciśnieniu, po podaniu poprzez reduktor ze sprężarki na gruszkę turbiny, sztanga powinna zaczynać otwierać zawór upustowy turbiny? 3. Przy sprawdzaniu w bloku 11 na Vagu przy próbie dynamicznej, przy jakiej prędkości obrotowej i ile powinno wynosić maksymalne ciśnienie doładowania? Tak się zastanawiam czy gdy zwiększymy fabryczne ciśnienie przez regulacje na sztandze to czy będzie to miało wpływ na zwiększenie ciśnienia doładowania. Czy nie jest tak, że ciśnienie doładowania i tak jest regulowane poprzez N75 i ustawienie sztangi może być dowolne?
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=80234


Temat: Czym bedziesz jezdzil ? wypowiedz sie
...ten powstał poprzez rozwiercenie i zwiększenie skoku tłoka silnika 1.4HDI-wspólna robota Forda i PSA.Cichy i elastyczny i z dużą kultura pracy.Ja jak kupowałem to wersja auta z moim wyposażeniu była tylko 110KM a wolałem z 90KM bo brak filtra cząsteczek stałych (FAP) .Co do spalania myślę że jest ekonomiczny ale to tez zależy od stylu jazdy-korzystając z funkcji „overboost”(maksymalny moment można zwiększyć chwilowo poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania ) może zużyć więcej. Screen z komputera 80% miasto.jak jeszcze mnie się chciało to mniej więcej zgadzało się z ręcznymi obliczeniami. Załącznik 54636
Źródło: forum.cdrinfo.pl/showthread.php?t=45882


Temat: Silnik skorpiona TDI 2.5 97r 92KW
ALFIE ROMEO turbosprezarka jest wiekszych rozmiarów i daje wiecej koni mechanicznych niz mój silnik. Nieprawda.wstawienie wiekszej sprezarki nie da niczego po za wieksza turbodzura,ktora w scorpio i tak jest odczuwalna.zwiekszanie ilosci powietrza doprowadzanego do silnika powoduje zwiekszenie cisnienia doladowania,w konsekwencji wzrost temperatury powietrza,wzrost temp.spalania i calego silnika,wrazliwego badz co badz na takie procesy.kolejna sprawa jest max wydajnosc kolektora(ksztalt i profil),konstrukcja glowicy,kanalow dolotowych,zaworow,komory spalania,wydechu itd.silnik musi oddychac,bo tylko to umozliwia efektywne wykorzystanie dodatkowego sprężu bez termicznego obciazania silnika.mowiac,ze to taki...
Źródło: ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=17417


Temat: Wszystko o silniku 1.9TD
Witam. Interesuje mnie temat związany z podniesieniem mocy w TD 1.9 przy wykorzystaniu w zasadzie tylko mozliwości regulacji jakie mamy. Niestety zero tutaj elektroniki więc "chiptuning" nie wchodzi w grę. Mam pewien plan i chciałbym aby co do niego wypowiedziały się osoby mające w tej dziedziwnie wiedzę praktyczną a nie tylko teorie jak ja. Mianowicie : - zwiększenie cisnienia doładowania do 1bara, z tego co obserwuje na desce to zawór upustowy otwiera się jakoś na 0,7~0,8 bara. Chcę go podkręcić tak zeby otwierał się powiedzmy koło 0,95~1bar. Turbina Garret, dokladnie jeszcze sprawdze i pogrzebie w sieci na jej temat. - zwiększenie dawki paliwa, tutaj mam większy problem bo nie wiem gdzie się to reguluje, pompa wtryskowa bosch, z tego co ją ogladałem to są na niej dwie potencjalne...
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=7648


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jutuu.keep.pl
  •  
    Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates